Teufel story | Teufel

Ga naar inhoud
Home

Een Berlijns succesverhaal:
40 jaar Teufel 

2023

En Teufel slaat in 2023 opnieuw een nieuwe richting in. De REAL BLUE PRO is onze eerste premium koptelefoon met Mimi Sound personalisatie die gehoorverlies compenseert. Met de ROCKSTER AIR 2 lanceren we de opvolger van de draagbare bluetooth speaker. Over de lancering gesproken: we weten zeker dat deze geweldige speaker dankzij uitgebreidere functies, een nog beter geluid en een sterkere batterij zijn succes zal weten uit te breiden. Maar dat is niet alles: verschillende in-ears hebben een upgrade gekregen, de MOTIV® GO VOICE zet al je gesproken wensen om en de EFFEKT 2 rearspeakers zijn voorzien van slimme details. Het jaar eindigt met de MOTIV® HOME en de ULTIMA 25 ACTIVE - onze actieve speakers met eindeloze mogelijkheden.

2022


Next level sound:

Gaming is populairder dan ooit, ook bij Teufel. Daarom breiden we ons koptelefoonportfolio uit met de CAGE ONE en ZOLA. Twee headsets die games nog indrukwekkender en meeslepender laten klinken. Samen met onze partners hebben we ook perfect op elkaar afgestemde gamesets uitgebracht. Maar dat is nog niet alles: met onze dj-sets is het mogelijk om club feeling in huis te halen en dankzij de verbeterde navigatie is het nu nog makkelijker om het passende product in onze webshop te vinden.

2022

10 jaar Teufel Nederland

In 2021 vieren we met Teufel Nederland ons 10-jarig bestaan met tal van acties zoals een inzamelactie voor het goede doel met handbeschilderde ULTIMA 40 speakers. Net als onze thuisstad Berlijn, staan we ook in Nederland voor openheid, tolerantie, diversiteit en geweldig goede sound. We kijken terug op heel wat mooie momenten, maar staan ook te popelen voor al het moois wat ons in de toekomst te wachten staat. Let’s stay loud!

Een nieuwe brandstore in Wenen

Omdat onze eerste Teufel brandstore in Wenen een groot succes was, open we nu een nieuwe brandstore – nog groter en op een nog betere locatie direct in het stadscentrum. En in deze store vind je alles, zoals verschillende luisterstations voor stereospeakers, home cinema systemen, streaming luidsprekers, koptelefoons en soundbars. Over soundbars gesproken: wij introduceren de nieuwe editie van onze legendarische CINEBAR 11. Deze is nu uitgerust met echte surround sound, een primeur in deze prijsklasse.

2020

Alles blijft anders.

Dit jaar hebben wij ons productportfolio opnieuw uitgebreid. De AIRY TRUE WIRELESS combineert de modernste draadloze technologie met de legendarische Teufel sound. De Alexa speaker HOLIST brengt smart home functies in een tijdloos design naar onze klanten en fans. En Leipzig heeft er een Teufel brandstore, midden in het centrum, bijgekregen.

2019

Teufel

40 jaar Teufel: reden genoeg om te feesten

We vieren 40 jaar Teufel. En daarmee vier succesvolle decennia waarin Teufel zich heeft ontwikkeld van een insidertip voor geluidsliefhebbers tot een sterk merk. Net op tijd voor ons jubileum zijn we klaar om een nieuw productoffensief te lanceren. Een bijzonder hoogtepunt: de Power HiFi - een krachtig, modulair luidsprekersysteem dat een concertsfeer in je woonkamer neerzet.

Artistieke compositie. Vloeiend design.

In nauwe samenwerking tussen Teufel en porseleinfabrikant Rosenthal is een luidspreker ontwikkeld die innovatieve elektroakoestiek en creatief design in een nieuwe vorm combineert. Het resultaat is de eerste porseleinen wifi-luidspreker ter wereld. Het combineert de expertise van twee merken: Rosenthal, toonaangevende porseleinspecialist met traditie en Lautsprecher Teufel, de Berlijnse expert voor wifi-muziekstreaming.

2018

Teufel Story - 2018 Store

Geluid dat je raakt

Omdat we nog dichter bij onze fans willen staan, openen we in veel grote steden nieuwe Teufel winkels - met onze eigen bioscopen en luisterruimtes. Neem gewoon je favoriete film of album mee en test het op Teufel soundsystemen. Onze medewerkers leggen je alle functies uit en geven je een advies op maat.

Met Dynamore(R) maken we het geluid rond.

De Radio 3sixty is het eerste product met de innovatieve Teufel Dynamore(R)-technologie die hier in Berlijn is ontwikkeld. Zo luister je in een kleinere ruimtes naar een krachtig 360 graden geluid . Met Dynamore(R) 3D en Dynamore(R) Ultra wordt de technologie uitgebreid met virtuele surround sound.

Teufel Story - 2018 Radio

2017

Teufel Raumfeld Streaming

Love, stream & happiness - Teufel streaming

De nieuwe Teufel Streaming serie wordt gelanceerd. De speakers maken gebruik van de gereonommeerde Raumfeld technologie. Het uitgebreide portfolio met z'n uitstekende geluidseigenschappen en handige features is meteen al toonaangevend.

2016

It's raining sound - Teufel en Dolby Atmos

Teufel is het eerste audiomerk dat een licentie heeft voor Dolby Atmos speakers. De LT 5 Dolby Atmos werd samen met Dolby ontwikkeld en is al snel een makkelijke oplossing voor een unieke en meeslepende home cinema sound.

Heimkino Säulenlautsprecher LT 5 von Teufel L Schwarz
Das Verfahren weist jedem Lautsprecher ein individuelles Signal zu. Ein beeindruckend realitätsnahes Sounderlebnis erreichen nach oben strahlenden Lautsprecher, deren Schallwellen an der Decke reflektieren und so wieder zum Hörer gelangen.

2015

Bluetooth ROCKSTER DJ von Teufel

Teufel gaat een stapje verder

Teufel luistert naar z'n fans en bouwt de grootste portable peaker ter wereld. Met 122 dB, 2 bluetooth ingangen en dik 34 kg aan de haak, is het zinvol om bij de launch van het product ook een WA-verzekering kado te doen. Teufel doopte het soundmonster met een eigen party truck: de Thundertruck met maar liefst acht ROCKSTERs aan boord, rijdt steden, feesten en festivals af.

Win-win situatie - Teufel goes B2B

De oprichting van de B2B-afdeling was al snel een succes. Teufel werkt samen met partners als Lufthansa, Heineken en Netflix.

2014

Van dichtbij beleven – een flagshipstore in het centrum van Berlijn

In de Teufel flagshipstore, gevestigd in de Concept Mall Bikini Berlijn, beleef je Teufel producten van dichtbij. Laat je door de typische Teufel sound en de hoge kwaliteitsnormen van Teufel inspireren. Onze medewerkers in de winkel laten je alles zien en je kunt uiteraard onze systemen proefluisteren. Waar eens David Bowie en Nick Cave in club Linientreu stamgast waren, beleef je vandaag de dag de beste hifi, streaming en home cinema speakers van Teufel en Raumfeld. In de flagship store kun je onze speakers beluisteren, aanraken en elke feature testen. Onze mederwerkers adviseren je graag over de perfecte speaker die precies matcht met jouw wens. In 2014 ontving Teufel bovendien de Nederlands-Duitse prijs voor de Economie. Deze prijs wordt jaarlijks door de Duits-Nederlandse Handelskamer verleend aan een buitengewoon bedrijf in het grensoverschrijdend zakenleven.

Teufel

2013

Logo - Raumfeld

More is never enough – Teufel verlegt haar grenzen

Samen met Raumfeld ontwikkelt Teufel het merk verder, sleept talrijke prijzen binnen en wint steeds meer fans. Een coöperatie met het Duitse meubelmerk hülsta leidt tot een serie multimedia meubels terwijl tegelijkertijd in het verre China het eerste Teufel systeem verkocht wordt.

2011

Teufel en Raumfeld worden internationaal

De Nederlandse website van Teufel is sinds eind februari 2011 online. Een volwaardig Nederlands team is toegevoegd aan het meer dan 130 koppige Teufel team. De Nederlanders dragen zorg voor de uitbouw en positionering van de Nederlandse online winkel, teneinde nog meer landgenoten in hun eigen taal te kunnen bedienen. Het bieden van een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding in combinatie met optimale service is het ultieme streven van de Nederlanders in Berlijn.

Teufel Teufel-Team

2010

Teufel

Dertigjarig bestaan

2010 was een bijzonder Teufel-jaar. Teufel vierde zijn 30ste verjaardag en vrij naar het motto “Uitstekend geluid, doch voordelig geprijsd” nodigde Teufel alle oude en nieuwe fans uit om mee te vieren. Het feest ging gepaard met vele acties rondom het hoogwaardig geluid. Maar 2010 had nog meer heugelijks in petto: Teufel nam Raumfeld in zijn gelederen op met als doel de komende jaren nog meer hoogwaardige streaming producten onder de naam Raumfeld op de markt te brengen.

2006

Succesvolle uitbouw van het productportfolio

Teufel betreedt succesvol de 2.1 multimedia wereld. De Concept C is als eerste model van deze serie uiterst succesvol. Met het systeem LT3 uit de nieuwe LT-serie geeft Teufel zijn aluminium zuilen voelbaar meer cachet. Het megasucces van de Concept S dat intussen de cultstatus heeft bereikt, leidde tot de uitbouw van de hoogwaardige aluminiumzuilentechnologie. Ook in 2006 was Teufel technisch bezien innovatief: het nieuwe System 6 – het eerste Teufels systeem met een vlak membraan chassis – kwam op de markt. Teufel verhoogde nogmaals duidelijk de omzet en verstevigde daarmee haar positie als grootste directverkoper van speakers in Europa.

Teufel Lautsprecher

1997

Teufel

Vooruitstrevende lancering van eigen webshop

De eerste Teufel webshop werd in 1997 gelanceerd. De webshop heeft door de jaren heen talrijke metamorfoses ondergaan, aangezien er steevast rekening wordt gehouden met feedback van klanten aangaande o.a. bestelprocessen en service standaarden. Het feit dat klanten de luidsprekers 8 weken thuis kunnen testen en tot 12 jaar garantie op luidsprekers krijgen, is hier een direct gevolg van. De huidige website voldoet aan de eisen van de moderne hifi fan, wat betekent dat productspecificaties, recencies en lokale betaalmethodes zijn geïntegreerd voor optimale gebruikersvriendelijkheid.

1995

Home cinema pionier

In 1995 - het jaar waarin de DVD voor het eerst geïntroduceerd, introduceerde Teufel 'Theater 2', het eerste Dolby gecertificeerde home cinema syteem. In het jaar daarna werd het eerste THX-gelicenceerde luisprekersysteem van Teufel gelanceerd: de Teufel Theater 8 (Teufel M 900 THX/M 6000)- Ook de dipool luidspreker M 300 D kreeg een THX-licentie. Uitstekende berichten in de Duitse vakpers, ARD en in de belangrijkste dag- en weekbladen beloonden Teufel’s engagement. De lezerskeuze tot ‘Luidspreker van het jaar’ van het belangrijkste Duitse vaktijdschrift Video rondde het succes af.

Theater 2 - Ahorn

1990

Teufel Microlautsprecher Concept M 300

Dubbel zo goed, voor slechts de helft van de prijs

Teufel veranderde het verkoopsysteem volledig door afscheid te nemen van de vakhandel georiënteerde verkoop en uitsluitend direct aan de eindgebruiker te verkopen. De succesvolle luidsprekers van de M-serie konden nu tot wel 66% voordeliger verkocht worden dan voorheen in de vakhandel! De R&D afdeling werkte op volle toeren en kon, dankzij het directe conctact met de klant, talrijke details verbeteren. Het resultaat uitte zich o.a. in de splinternieuwe Teufel Concept luidsprekerseries, wier eerste model, de Concept M 300, in 1990 op de markt kwam.

Teufel

1988

Ready to rock – Teufel maakt kant-en-klare speakers

De luidspreker bouwpakketten en componenten zijn ondertussen al duizende malen over de toonbank gegaan. Gepakt door het succes besluit Teufel nu ook als vakhandel kant-en-klare speakers te verkopen. Ook dit blijkt een reusachtig succes: van het 2-kanaals systeem Teufel M 200 worden tot 1996 in totaal 20.000 stuks verkocht. Ook de vakpers is enthousiast: het Duitse tijdschrift HiFi Vision bestempelt de Teufel M 200/ M 6000 tot referentie speaker.

Teufel

1985

Teufel Story - 1985 Teufel Logo

Teufel's eerste online verkoop

Teufel was een van de eersten die de mogelijkheden en kansen van internet herkende: al in 1985 kwam de eerste bestelling per e-mail binnen.

1979

Start me up – de start in Berlijn

In 1979 werd het bedrijf Lautsprecher Teufel OHG als detailvakhandel voor luidsprekeronderdelen opgericht. Het basisidee de markt met hoogwaardige hifi luidsprekers een technische alternatief te bieden in de vorm van voorbereide onderdelen, had groot succes. Teufel boekte stevige groei, aangezien steeds meer mensen ervoor kozen met hoogwaardige halffabrikaten zelf luidsprekers te bouwen. Met de slogan ‘Lautsprecher Teufel- liever betere luidsprekers zelf bouwen’ behoorde de modellen tot de succesvolste van de Berlijnse markt. En dat als bouwpakket.

Teufel