8 weken retourrecht
Tot max. 12 jaar garantie
Niet goed, geld terug!
Direct bij de fabrikant
B2B
Mijn account

Klanteninformatie

Klik hier om naar onze e-mail contactformulieren te gaan >

Onze online hulp voor klanten biedt de perfecte service. Hier worden onder andere "‘vaak gestelde vragen" beantwoord (FAQ) en voor alle systemen kunnen de gebruiksaanwijzingen worden gedownload.

1. Wie is de contractuele partner
Bij een aankoop van producten of een opdracht voor andere dienstverlening via de website www.teufelaudio.nl is de contractuele partner Lautsprecher Teufel GmbH, Bikini Berlin, Budapester Str. 44, 10787 Berlijn, Duitsland (Telefoon +31 (0)20 / 8083195, fax +49 (0) 30 / 300 930-930, e-mail: service@teufelaudio.nl).
Kvk: registratienummer btw nummer // BTW-nummer volgens § 27 a van de Duitse wet op de omzetbelasting: DE 136745959 WEEE-reg.-nr.: DE 89130002
Contracten met andere dienstverleners, bijv. streamingdiensten zoals Spotify, Simfy of WiMP die je met enkele van onze producten kunt gebruiken, moet je direct met deze aanbieder afsluiten.

2. Bestellen bij Teufel
Bestellen kan op vier verschillende manieren:

Makkelijk en direct via onze webshop 365 dagen per jaar, de klok rond, via internet.

Per e-mail:service@teufelaudio.nl
24 uur per dag kunnen bestellingen worden doorgegeven.

Per fax:+49 (0)30-300 930-930
Onze fax staat altijd aan.

Per telefoon:+31 (0)20-8083195
Onze medewerkers staan van maandag tot en met vrijdag tussen 10:00 en 18:00 uur voor je klaar.

Voor een snelle en efficiënte service
Wanneer je iets besteld, hebben we de volgende gegevens nodig:
1. het uitgekozen product
2. aantal en uitvoering
3. betalingswijze
5. naam en factuuradres
6. eventueel afwijkend afleveradres
7. telefoonnummer
8. e-mail adres

3. Details over onze producten
De belangrijke eigenschappen van elk product vind je op de betreffende productpagina.

4. Totaalprijs, verzendkosten en andere kosten
De totale prijs van de producten en de verzendkosten vind je op de betreffende productpagina en bij de informatie tijdens het bestelproces.
Let er bij de verzendkosten op dat je helemaal bovenaan bij de productagina het land (Nederland (NL), België (BE)) selecteert, waar de producten heengestuurd dienen te worden.
Bestellingen voor leveringen in andere landen kun je u op www.teufelaudio.com, www.teufelaudio.co.uk en www.teufel.de doen.
Garantieverlening voor defecte producten is vanzelfsprekend kostenloos. Bij mankementen buiten de garantieperiode maken we vrijblijvend een offerte voor reparatie.

5. Betalingsmogelijkheden

Voor de betaling van het aan ons verschuldigde bedrag en de verzendkosten bieden we diverse betalingsmogelijkheden aan. De verschillende voorwaarden per betalingswijze vind je bij betalingsmogelijkheden.

6. Levertijd
We verwijzen voor mogelijk afwijkende levertijden naar de productpagina’s.

Bij producten die niet binnen één werkdag verzendklaar zijn, verschuift de levertijd met het tijdsbestek, waarop de producten weer verzendklaar zijn.

Let erop dat bij bestellingen die met de betalingswijze ‚Overmaking‘ worden voldaan, de levering pas in gang wordt gezet zodra het factuurbedrag op onze rekening is bijgeschreven. Derhalve verschuift de levertijd met dit tijdsbestek.

Om een snelle levering van op voorraad aanwezige producten te kunnen waarborgen, raden we als betalingsmogelijkheid PayPal, iDeal, creditcard of onder rembours aan.

Wanneer je een verzendbevestiging hebt ontvangen, is het product reeds naar je onderweg. In de e-mail met de verzendbevestiging vind je bij leveringen van UPS een zendingsnummer, waarmee je de pakketten op UPS.com kunt volgen.

Wanneer je nog geen verzendbevestiging hebt ontvangen, alhoewel de producten in het magazijn waren bij je bestelling en reeds meerdere werkdagen zijn verstreken, kun je de status van je bestelling telefonisch op +31(0)20 - 808 31 95 of via e-mail (verkoop@teufelaudio.nl) opvragen.

7. Aflevercondities
De afgifte van luidsprekers, eindtransistors, elektronica, accessoires en cadeaubonnen van Raumfeld door Lautsprecher Teufel gebeurt slechts in - voor een huishouden - gebruikelijke hoeveelheden. We verkopen niet aan handelaren die producten verder willen verkopen. Meer hieromtrent vind je in onze Algemene Voorwaarden.

8. Wettelijke en aanvullende garantie
Voor onze producten bieden we een aanvullende garantie van 12 jaar op behuizingen, chassis, frequentiescheidingsfilters van luidsprekerboxen en 2 jaar op kotelefoons, elektronische apparatuur, componenten en onderdelen. De gerantiebepalingen vind je in onze Algemene Voorwaarden.

Buiten deze garantieperiode gelden de wettelijke garantiebepalingen. Met andere woorden: de extra garanties doen geen afbreuk aan de wettelijke regels omtrent conformiteit en deze garanties beperken de wettelijke regels niet. Dat houdt in dat Teufel in staat voor een deugdelijk product, het verwachtingspatroon en de levensduur.  Voldoet een product hier niet aan, dan wordt het product door Raumfeld vervangen of hersteld.

9. Herroepingsrecht en recht van retour
Voor alle aankopen en het opdracht geven van andere diestverlening via onze website, per fax, e-mail of telefoon geldt een wettelijk herroepingsrecht.

Voor alle artikelen, met uitzondering van Raumfeld cadeaubonnen, garanderen we bovendien een contractueel recht van retour, dat op de dag na afloop van het wettelijke herroepingsrecht in kracht treedt en 8 weken na ontvangst van het product, dat je wilt retourneren, eindigt. Het wettelijke herroepingsrecht blijft daarbij ongeschonden.

Details omtrent het wettelijk herroepingsrecht en het contractuele recht van retour vind je in Artikel 6 – 10 van onze Algemene Voorwaarden.

10. Klachtenprocedure
Klachten omtrent producten of de dienstverlening van Raumfeld zijn per mail (service-nl@raumfeld.com), telefoon (+31(0)20 - 808 31 95), fax of per post in te dienen. Wij streven ernaar om binnen 24 uur een reactie op de klacht te geven en uiterlijk binnen 14 dagen inhoudelijk te antwoorden.

Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (http://www.sgc.nl). Tevens kunt je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)

11. Privacy en veiligheid
Privacybeleid

12. Andere onderwerpen
Inpak-instructies
Minimum bestelwaarde
Nieuwsbrief
Retourformulier
Transportschade

Onze website maakt gebruik van cookies
Teufel gebruikt functionele, analytische en reclame cookies en vergelijkbare technologieën. Hiermee kunnen wij en derden je tijdens het bezoek en winkelen zo goed mogelijk van dienst zijn en relevante advertenties tonen. Meer informatie vind je in ons privacybeleid en cookie richtlijnen. Hier kun je de cookie-instellingen en opt-out beheren. Hier kun je de cookie-instellingen en opt-out beheren. Door te klikken op het X-symbool of door gebruik te blijven maken van deze website (bijvoorbeeld door te klikken op een link op deze website) ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies.