8 weken retourrecht
Tot max. 12 jaar garantie
Gratis retourneren!
Direct bij de fabrikant
B2B
Mijn account

Het feest gaat door.

We vieren feest met sound uit Berlijn.

Teufel bestaat 40 jaar. Vier decennia waar Teufel van geheimtip voor soundkenners tot een sterk merk is uitgegroeid. We gaan onze eigen weg en pakken veel dingen anders aan. We houden van onze sound – de sound uit Berlijn. En die blijven we trouw. #followyoursound

Song: Ryan O´Reilly - The One

Vier decennia top geluid,
vier verjaardagsproducten.

Ontdek volgende week het volgende verjaardagsproduct.
40 Teufel

De jaren 2010

40 Teufel

De jaren 80

40 Teufel

De jaren 90

Teufel bouwt z'n eerste soundbar
De Teufel soundbars zorgden al snel voor een goede sound thuis op de buis. Het multimediasysteem Concept C was dé remedie voor een mager geluid uit je computer...
Meer in het Teufel Magazine
Teufel Story

Een verhaal uit Berlijn:
40 jaar Teufel

2019

Teufel

40 jaar Teufel: het feest gaat door

We vieren 40 jaar Teufel. En daarmee vier succesvolle decennia waarin Teufel zich heeft ontwikkeld van insidertip voor geluidsliefhebbers tot een sterk merk. Net op tijd voor ons jubileum zijn we klaar om een nieuw productoffensief te lanceren. Een bijzonder hoogtepunt: de Power HiFi - een krachtig, modulair luidsprekersysteem dat een concertsfeer in je woonkamer neerzet.

Oogstrelend luistergenot

In nauwe samenwerking tussen Teufel en porseleinfabrikant Rosenthal is een luidspreker ontwikkeld die innovatieve elektroakoestiek en creatief ontwerp in een nieuwe vorm combineert. Het resultaat is de eerste porseleinen wifi-luidspreker ter wereld. Het combineert de expertise van twee merken: Rosenthal, toonaangevende porseleinspecialist met traditie en Lautsprecher Teufel, de Berlijnse expert voor wifi-muziekstreaming.

Teufel

2018

Geluid dat je raakt

Omdat we nog dichter bij onze fans willen staan, openen we in veel grote steden nieuwe Teufel-winkels - met onze eigen bioscopen en luisterruimtes. Neem gewoon je favoriete film of album mee en test het op Teufel soundsystem. Onze medewerkers zullen u alle functies uitleggen en u gedetailleerd advies geven.

Met Dynamore® maken we het geluid rond.

De Radio 3sixty is het eerste product met de innovatieve Teufel Dynamore(R)-technologie die hier in Berlijn is ontwikkeld. In de kleinste ruimtes is een krachtig 360 graden geluid mogelijk. Met Dynamore(R) 3D en Dynamore(R) Ultra wordt de technologie uitgebreid met virtuele surround sound.

2017

Teufel Raumfeld Streaming

Love, stream & happiness - Teufel streaming

De nieuwe Teufel Streaming serie wordt gelanceerd. De speakers maken gebruik van de gereonommeerde Raumfeld technologie. Het uitgebreide portfolio met z'n uitstekende geluidseigenschappen en handige features is meteen al toonaangevend.

2016

It's raining sound - Teufel en Dolby Atmos

Teufel is het eerste audiomerk dat een licentie heeft voor Dolby Atmos speakers. De LT 5 Dolby Atmos werd samen met Dolby ontwikkeld en is al snel een makkelijke oplossing voor een unieke en meeslepende home cinema sound geworden.

Heimkino Säulenlautsprecher LT 5 von Teufel L Schwarz Dolby Atmos

2015

Bluetooth ROCKSTER DJ von Teufel

Teufel gaat een stapje verder

Teufel luistert naar z'n fans en bouwt de grootste portable peaker ter wereld. Met 122 dB, 2 bluetooth ingangen en dik 34 kg aan de haak, is het zinvol om bij de launch van het product ook een WA-verzekering kado te doen. Teufel doopte het soundmonster met een eigen party truck: de Thundertruck met maar liefst acht ROCKSTERs aan boord rijdt stad en land, feesten en festivals af.

Win-win situatie - Teufel goes B2B

De oprichting van de B2B-afdeling was al snel een succes. Teufel werkt samen met partners als Lufthansa, Heineken, Netflix.

2014

Van dichtbij beleven – een flagshipstore in het centrum van Berlijn

In de Teufel flagshipstore, gevestigd in de Concept Mall Bikini Berlijn, beleef je Teufel producten van dichtbij. Laat je door de typische Teufel sound en de hoge kwaliteitsnormen van Teufel inspireren. Onze medewerkers in de winkel laten je alles zien en je kunt uiteraard onze systemen proefluisteren. Waar eens David Bowie en Nick Cave in club Linientreu stamgast waren, beleef je vandaag de dag de beste hifi, streaming en home cinema speakers van Teufel en Raumfeld. In de flagship store kun je onze speakers beluisteren, aanraken en elke feature testen. Onze mederwerkers adviseren je graag over de perfecte speaker die precies matcht met jouw wens. In 2014 ontving Teufel bovendien de Nederlands-Duitse prijs voor de Economie. Deze prijs wordt jaarlijks door de Duits-Nederlandse Handelskamer verleend aan een buitengewoon bedrijf in het grensoverschrijdend zakenleven.

Teufel

2013

More is never enough – Teufel verlegt haar grenzen

Samen met Raumfeld ontwikkelt Teufel het merk verder, sleept talrijke prijzen binnen en wint steeds meer fans. Een coöperatie met het Duitse meubelmerk hülsta leidt tot een serie multimedia meubels terwijl tegelijkertijd in het verre China het eerste Teufel systeem verkocht wordt.

2011

Rocking all over the world –
Teufel wordt internationaal

De Nederlandse website van Teufel is sinds eind februari 2011 online. Een volwaardig Nederlands team is toegevoegd aan het meer dan 130 koppige Teufel team. De Nederlanders dragen zorg voor de uitbouw en positionering van de Nederlandse online winkel, teneinde nog meer landgenoten in hun eigen taal te kunnen bedienen. Het bieden van een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding in combinatie met optimale service is het ultieme streven van de Nederlanders in Berlijn.

Teufel Teufel-Team

2010

Teufel

Perfect partners:
Teufel & Raumfeld

2010 was een bijzonder Teufel-jaar. Teufel vierde zijn 30ste verjaardag en vrij naar het motto “Uitstekend geluid, doch voordelig geprijsd” nodigde Teufel alle oude en nieuwe fans uit om mee te vieren. Het feest ging gepaard met vele acties rondom het hoogwaardig geluid. Maar 2010 had nog meer heugelijks in petto: Teufel nam Raumfeld in zijn gelederen op met als doel de komende jaren nog meer hoogwaardige streaming producten onder de naam Raumfeld op de markt te brengen.

2006

Succesvolle uitbouw van het productportfolio

Teufel betreedt succesvol de 2.1 multimedia wereld. De Concept C is als eerste model van deze serie uiterst succesvol. Met het systeem LT3 uit de nieuwe LT-serie geeft Teufel zijn aluminium zuilen voelbaar meer cachet. Het megasucces van de Concept S dat intussen de cultstatus heeft bereikt, leidde tot de uitbouw van de hoogwaardige aluminiumzuilentechnologie. Ook in 2006 was Teufel technisch bezien innovatief: het nieuwe System 6 – het eerste Teufels systeem met een vlak membraan chassis – kwam op de markt. Teufel verhoogde nogmaals duidelijk de omzet en verstevigde daarmee haar positie als grootste directverkoper van speakers in Europa.

1997

Vooruitstrevende lancering van eigen webshop

De eerste Teufel webshop werd in 1997 gelanceerd. De webshop heeft door de jaren heen talrijke metamorfoses ondergaan, aangezien er steevast rekening wordt gehouden met feedback van klanten aangaande o.a. bestelprocessen en service standaarden. Het feit dat klanten de luidsprekers 8 weken thuis kunnen testen en tot 12 jaar garantie op luidsprekers krijgen, is hier een direct gevolg van. De huidige website voldoet aan de eisen van de moderne hifi fan, wat betekent dat productspecificaties, recencies en lokale betaalmethodes zijn geïntegreerd voor optimale gebruikersvriendelijkheid.

1995

Home cinema pionier

In 1995 - het jaar waarin de DVD voor het eerst geïntroduceerd, introduceerde Teufel 'Theater 2', het eerste Dolby gecertificeerde home cinema syteem. In het jaar daarna werd het eerste THX-gelicenceerde luisprekersysteem van Teufel gelanceerd: de Teufel Theater 8 (Teufel M 900 THX/M 6000)- Ook de dipool luidspreker M 300 D kreeg een THX-licentie. Uitstekende berichten in de Duitse vakpers, ARD en in de belangrijkste dag- en weekbladen beloonden Teufel’s engagement. De lezerskeuze tot ‘Luidspreker van het jaar’ van het belangrijkste Duitse vaktijdschrift Video rondde het succes af.

Theater 2 maple

1990

Dubbel zo goed, voor slechts de helft van de prijs

Teufel veranderde het verkoopsysteem volledig door afscheid te nemen van de vakhandel georiënteerde verkoop en uitsluitend direct aan de eindgebruiker te verkopen. De succesvolle luidsprekers van de M-serie konden nu tot wel 66% voordeliger verkocht worden dan voorheen in de vakhandel! De R&D afdeling werkte op volle toeren en kon, dankzij het directe conctact met de klant, talrijke details verbeteren. Het resultaat uitte zich o.a. in de splinternieuwe Teufel Concept luidsprekerseries, wier eerste model, de Concept M 300, in 1990 op de markt kwam.

1988

Ready to rock – Teufel maakt kant-en-klare speakers

De luidspreker bouwpakketten en componenten zijn ondertussen al duizende malen over de toonbank gegaan. Gepakt door het succes besluit Teufel nu ook als vakhandel kant-en-klare speakers te verkopen. Ook dit blijkt een reusachtig succes: van het 2-kanaals systeem Teufel M 200 worden tot 1996 in totaal 20.000 stuks verkocht. Ook de vakpers is enthousiast: het Duitse tijdschrift HiFi Vision bestempelt de Teufel M 200/ M 6000 tot referentie speaker.

1985

Teufel's eerste online verkoop

Teufel was een van de eersten die de mogelijkheden en kansen van internet herkende: al in 1985 kwam de eerste bestelling per e-mail binnen.

1979

Start me up – de start in Berlijn

In 1979 werd het bedrijf Lautsprecher Teufel OHG als detailvakhandel voor luidsprekeronderdelen opgericht. Het basisidee de markt met hoogwaardige hifi luidsprekers een technische alternatief te bieden in de vorm van voorbereide onderdelen, had groot succes. Teufel boekte stevige groei, aangezien steeds meer mensen ervoor kozen met hoogwaardige halffabrikaten zelf luidsprekers te bouwen. Met de slogan ‘Lautsprecher Teufel- liever betere luidsprekers zelf bouwen’ behoorde de modellen tot de succesvolste van de Berlijnse markt. En dat als bouwpakket.

Onze website maakt gebruik van cookies
Teufel gebruikt functionele, analytische en reclame cookies en vergelijkbare technologieën. Hiermee kunnen wij en derden je tijdens het bezoek en winkelen zo goed mogelijk van dienst zijn en relevante advertenties tonen. Meer informatie vind je in ons privacybeleid en cookie richtlijnen. Hier kun je de cookie-instellingen en opt-out beheren. Hier kun je de cookie-instellingen en opt-out beheren. Door te klikken op het X-symbool of door gebruik te blijven maken van deze website (bijvoorbeeld door te klikken op een link op deze website) ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies.